Doel: de leerlingen leren het Totdenringse carnavalslied aan en herhalen/oefenen het lied op andere momenten. Bij het aanleren kan gebruik worden gemaakt van het bijgevoegde muziekfragment. De leerlingen lezen de tekst nog eens goed en vertellen elkaar in eigen woorden wat er staat en wat dat betekent.
Tijd: 30 min. om in te studeren plus extra tijd om het lied te oefenen en te herhalen.
Materiaal: alle leerlingen krijgen een kopie van de les waarin de tekst van het lied afgedrukt staat.
Doel: de leerlingen krijgen alle informatie mbt. het reilen en zeilen rondom de jeugdprins en de daarbij horende verkiezing. Incl. contactgegevens om zich op te geven.
Tijd: 30 min.
Materiaal: alle leerlingen krijgen een kopie van de les en de verwerking, potlood en gum
Verwerking bij de les “gr3-8-totdenringen-geschiedenis.docx”
Doel: de leerlingen leren de ontstaansgeschiedenis van Totdenringen kennen. De verwerking bestaat uit het maken van een woordmixpuzzel.
Tijd: 45 min. waarvan 20 min voor de verwerking.
Materiaal: alle leerlingen krijgen een kopie van de les en de verwerking, kleurpotloden.
Doel: de leerlingen maken kennis met de verschillende personages in het gevolg van Prins Carnaval. Op http://www.akvdesikken.nl kunt u de meest actuele foto’s vinden van de Prins en zijn gevolg
Tijd: 20 min.
Materiaal: alle leerlingen krijgen een kopie van het informatieblad.
Verwerking bij de les “gr3-8-totdenringen-activiteiten.docx”
Doel: de leerlingen leren een aantal bijzondere activiteiten in Totdenringen tijdens Carnaval.
Tijd: 10 min.
Materiaal: alle leerlingen krijgen een kopie van het informatieblad.